#intro: Influletter se už napevno přestěhoval na pondělí, takže vás vítáme v novém týdnu, ve kterém vás čeká další epizoda #podvlivem. Děkujeme všem, kteří už se rozhodli nás podporovat a pustili si celý první díl. I díky vám a vaší zpětné vazbě to můžeme posouvat dál. Velký díky samozřejmě patří i Forendors, bez kterých bychom se k vám nikdy nedostali a všem našim sledujícím na sociálních sítích. A po poděkování sdílíme i naše pravidelné prosby:
❤️ Přepošlete tento newsletter každému, kdo by ho měl číst;
✍️ Pište nám vaše tipy i připomínky, co můžeme zlepšit. Odepisujeme všem;
▶️ Pokud jste ještě neviděli, pusťte si naši první epizodu PROMILE VLIVU;
#highlight: Děti jdou dnes poprvé do školy, ale některé věci se tam nenaučí. Proto jsme rádi za každou iniciativu, která v tomto ohledu pomáhá. Právě jako The Fotr a ČSOB. Posoudit můžete zde.
#Downlow: Jasně, léto a teplo lákají k ochlazení v bazénu. Ale možná by se to nemuselo dělat s “vitaminovou cigaretou”, která se jednak nesmí propagovat a jednak vlastně nikdo nedokázal, že funguje. Koupačku najdete zde.
#deepdive: Perličky z natáčení a druhý díl
Jedním z hlavních důvodů, proč jsme se rozhodli pro samostatný Influletter, bylo zkrátit čekání na spuštění našeho podcastu a nabídnout vám pohled do zákulisí jeho tvorby. Dnes vám poodhalíme některé drobné detaily, které jste možná nezaznamenali, nebo které zná pouze zvukař ve studiu.
V předchozích newsletterech jsme se věnovali procesu přípravy a vzniku podcastu. To, že jsme se do toho pustili až v druhé polovině roku 2024, bylo nebylo pouze díky Markově lenosti, ale především kvůli naší společné touze vytvářet kvalitní obsah, který splní naše vysoké nároky. První epizodu jsme natáčeli už na začátku prázdnin a hrubý střih jsme následně poslali několika přátelům na zpětnou vazbu.
Jedna z prvních reakcí byla od Petrovy manželky. Po shlédnutí hrubého střihu se jen zeptala: “Prosímtě a ty věci o Nele máš podložené, že jo? Nebo budeme chodit k soudu?” Ačkoli nám to nepřišlo tak ostré, musíme odpovědět ano. Tedy na ty informace, které jsou všechny dohledatelné. Drby, které nacházíme na různých fórech a v komentářích jsme si radši nechali v šuplíku.
Hned v úvodu prvního dílu zaslechnete větu: “Influenceři jsou jako alkohol, dostanou vás pod vliv” ta vznikla vlastně úplnou náhodou při jednom z posledních brainstormingů den před natáčením. V každém díle bychom chtěli přirovnat influencery k něčemu jinému (snad nám nedojdou přirovnání moc brzo). Je to taky jediná věta, kterou neříká ani Petr a ani Marek. Patří Nicole a vygenerovala ji AI.
Jak jsme naznačili na konci prvního dílu, v druhém dílu si trochu prohodíme role. Tentokrát se nebudeme věnovat chválení značky, ale zaměříme se na značku uvedenou v dnešním Downlow. Naopak u influencera se podíváme na někoho pozitivnějšího – konkrétně na Nikol Leitgeb, kterou jsme zmínili již v prvním dílu. Začneme ale u klíčového slova, které je pro nás velmi důležité: kdo nebo co je influencer.
#cherryontop Jednou z výhod influencer marketingu je i to, že umí předávat emoce. Přesně to potvrzuje i Kateřina Harcubová z portálu Amazing Places. Zároveň ale potvrzuje, že s influencery se musí pracovat jinak než s médiem, když říká, že s jejich tvůrci musí mít nějaký vztah, aby spolupráce fungovala. Celý článek najdete zde
—
Proč se přihlásit k odběru?
Děkujeme, že jste s námi na začátku této vzrušující cesty. Těšíme se na vaše zpětné vazby a náměty na témata, která by vás zajímala.
Sledovat nás můžete samozřejmě i zde: