Výkonnostní Marketing 101

Chcete se pustit do výkonnostního marketingu, ale z těch všech možností Vám jde hlava kolem a nevíte jak začít? Nebo byste si jen rádi ujasnili, jak se jednotlivé kanály od sebe liší? Tak to je tenhle článek přesně pro Vás! Vítejte u prvního článku ze série Výkonnostní Marketing 101

Co je výkonnostní marketing a jak se liší od toho marketingu, který nejede “na výkon”?

Výkonnostní marketing (eng. Performance marketing) je typ digitálního marketingu, který se zaměřuje především na sekundární výkon neboli konverze. Konverze mohou být nákupy, registrace, stahování aplikací a další aktivity zákazníka.

Oproti jiným typům marketingu, které se zaměřují na zvýšení povědomí o značce a budování dlouhodobého vztahu s potenciálními zákazníky (soustředí se na primární výkon, jako je dosah či engagement), výkonnostní marketing se převážně soustředí na krátkodobé cíle a konkrétní výsledky.

Které nástroje spadají do výkonnostního marketingu?

Mezi nejčastější nástroje tohoto typu marketingu patří placené reklamy ve vyhledávačích (PPC, kam spadá Google Ads and Sklik), placené reklamy na sociálních sítích (eng. Paid Social), affiliate marketing a emailový marketing. 

👉 PPC reklamy (Pay-Per-Click) jsou typem online reklamy, u které inzerent platí za každé kliknutí uživatele na danou reklamu.

👉 Google Ads, druh PPC reklamy, se dělí na Search (reklamy ve vyhledávání) a Display (reklamy v obsahové síti, kam spadají i reklamy na YouTube a v Gmailu).

👉 Co se Paid Social platforem týče, mezi nejpoužívanější patří Meta (FB a IG), TikTok, Pinterest, Twitter, LinkedIn, Snapchat a v zahraničí také Reddit. 

👉 Affiliate marketing je strategie, při které firma odměňuje své affliliate partnery za každý nákup zákazníka, který byl jimi odkázán na její webové stránky.

👉 Emailový marketing slouží k zasílání personalizovaných emailů k propagaci produktů nebo služeb a budování vztahu se zákazníky.

⚠️

Je důležité zmínit, že každý výkonnostní kanál funguje trochu jinak, a ne všechny vždy budou sedět do vaší strategie. Proto je u tohoto typu marketingu zásadní vědět, jaké máte cíle, a podle toho vybrat tu správnou platformu či jejich kombinaci (cesta zákazníka je občas trnitá a většinou nevede rovnou z bodu A do bodu B – k tomu se váže i to, proč je důležitý remarketing a znalost atribučních modelů – ale o tom si povíme jindy 😊).  

Pro shrnutí a lepší představu, jak jednotlivé kanály výkonnostního marketingu vypadají praxi, jsme si pro vás připravili příklad s podnikem, co prodává hračky:

V dalších článcích se můžete těšit na podrobnější rozbor jednotlivých kanálů, na vysvětlení zkratek a metrik, na praktické rady kolem cílení reklam, koukneme i na Pixel či na osvědčené rady a postupy kolem grafik. 

Pro zobrazení komentářů se přihlaste nebo registrujte